Jakubov spôsob

07.06.2013 20:35

Malý Jakub sa narodil do rodiny pracovitého drevorubača a jeho bohabojnej ženy. Vyrastal v skromných pomeroch, ale so správnou výchovou. Otec ho naučil remeslu, matka láske k Bohu a slušnosti k ľuďom. Chlapec síce veľa rozumu do hrsti nepobral, ale poslušne a dôsledne vykonával rodičovské nariadenia a pokyny.

Keď Jakub dovŕšil vek osemnásť rokov, matka mu zbalila veci a otec ho vypravil na autobus do mesta.

"Nájdeš si tam ženu, chlapče môj," nakázal muž synovi. "Potom ju privedieš domov a tu si založíte rodinu. No, len sa ty nič neboj, iba si pamätaj, čo sme ťa naučili a všetko bude dobre."

Chlapec odcestoval a v meste si našiel ženu. Najprv jednu, potom druhú a kým ho chytili, našiel si ešte ďalšie tri.

Keď sa ho na výsluchu pýtali, prečo tie dievčatá rozpolil sekerou vo dvoje, odvetil: "Doma ma učili, že ženy sa nepatrí pýtať na vek. Vek je však dôležitý, lebo primladá je ešte pod zákonom a kvôli starej by ľudia mohli mať reči. To ma tiež naučili doma. Nuž som to teda spravil tak, ako to robíme so stromami v lese - rozpolil som ich, aby som mohol spočítať letokruhy."

 

M.E.P. 2013

 

***