Veľká šou, skvelí ľudia, nekonečná zábava! (Istrocon 2017 epochálnou optikou)

18.09.2017 07:28

Nedeľa, 7.00: čajíček, čokoládka, post-coitálno-conová náladička – viac človek ani nemôže od života žiadať! A presne v takom rozpoložení, plus s unavenými očami a nedoliečeným hrdlom píšem túto dojmológiu z tohoročného Istroconu, kým ho mám ešte v čerstvej pamäti. Ospravedlňte teda prípadnú zníženú kvalitu gramatyky, chyba je zaiste vo vašom prijímači!

Istrocon je už tradične miestom, kde stretávame priateľov a známych, potriasame ruky duchovne spriazneným jedincom a vyrábame pamätné selfie s legendami ako Marek Keram Barányi (to je ten bradatý sympaťák z Brlohu a veľký komiksový maniak). Toho roku sme dorazili do hlavného mesta aj s majstrom maliarom Cucom opäť v sobotu; zo stanice nás do Ružinova odviezol Janko „Kladivák“ Iša, pričom z reprákov celou cestou hučal raper Momo, že „on je Bratislava.“ Rozhodne mu to neberiem.

Na mieste sme hneď po check-ine odchytili našich klasických kamarátov a ľudí na fotenie, Serjožu a spol., a boli sme odchytení Krtkom z ďalekého východu, no žiaľ sme si nestihli ani štrngnúť, keďže nás čakali pracovné záležitosti na poschodí v stánku Vydavateľstva Hydra. Stánok sme vyzdobili krvavými plachtami a kanibalskými hlavami a podobnými chuťovkami, takže kto šiel okolo, buď sa s nami fotil, alebo začudovane krútil hlavou...

Možno aj preto, že som si na hlavu navliekol pančuchu a naháňal vydavateľku/spisovateľku Lenku Štiblaríkovú s železným hákom na hrdzavej reťazi...

Áno, aj také veci sa dejú keď sa vláčite s Markom a jeho krvilačnou bandou!

O dvanástej sme besedovali s Jankom Išom a zástupcami vydavateľstva Artis Omnis o slovenskom akčnom hrdinovi Kladivákovi. Návštevníci besedy sa čo-to mohli dozvedieť o chystanom pokračovaní, hoci Janko je pomerne tajnostkár,  ale aspoň naznačil, že do Vianoc by sme sa dvojky s pracovným názvom Čierny kráľ mohli dočkať. Dvaja členovia publika potom vyhrali originálnu tematickú maľbu a antológiu Knihu bolesti.

Neskôr som si dal spraviť dredy (zdravím skvelú budúcu profi-kaderníčku Lenku!), ukradol som z taniera Janka Išu pár trojuholníčkov pizze, dal si pohárik rulandského, spravil pár ďalších selfie s kamarátmi, čitateľmi a fanúšikmi, a potom už hor sa na vlastné vystúpenie (alebo „Udalosť“ – ako označuje moje šouky čitateľka Lucka Ozaniaková), hodinku hororu tentoraz s podtitulom STE PRIPRAVENÍ KRIČAŤ?

Publikom očividne pripravené bolo, akurát keď mali kričať ÁNO, kričali niektorí NIE, ale s nimi sa ešte porátame...
Považujem za svoju povinnosť dekadentného intelektuála a umelca rozširovať obzory mládeže, nuž som ľuďom porozprával čo-to o zmysle života (tým sú ženské genitálie), o pekle, ktoré je všade okolo nás a vystiera svoje ruky (stačí si zapnúť TV noviny alebo prečítať knižku z Evitapressu), resp. o korektnom spôsobe sexuálnych radovánok s hydinou. Po predstavení sa v niektorých tvárach zračilo aj nepochopenie hraničiace s nevôľou, ale možno sa mi to len zdalo.

Veď kto by nechcel vedieť, ako si správne nastoknúť kura! Ehm.

V každom prípade, z plnej sály sme vybrali prvú epochálnu Miss Hororšou, ktorou sa stala Veronika (na fotke celkom vpravo) a bola vyznamenaná šerpou toaletného papiera – keď už tvorím záchodové čítanie, ceny musia byť adekvátne.

Napokon opäť jedna osoba z publika vyhrala originálnu maľbu Martina Cuca Luciaka – tentoraz to bola pani spisovateľka Františka Vrbenská, ktorá na akciu prišla až z Čiech.

My s Cucom už sme sa viac zdržať nemohli, ľstivá angína si pýtala svoje, a tak sme zdrhli na vlak. Najbližšie preto budeme musieť dobiehať aj afterparty – už teraz sa na to teším!

O Istrocone by sa celkovo dalo rozprávať dlho a vymenovať mnoho: sú tu zastúpené stánky s množstvom tovaru, pri ktorom srdce geeka len tak zaplesá, najnovšie videohry, ale aj retro gaming, cosplay, karaoke, nonstop prednášky atď atď atď, no ako účinkujúci aktér som mal len obmedzený čas si to všetko dopodrobna obhliadnuť a zdokumentovať, preto záverom len toľko: vďaka organizátorom za výbornú atmosféru a hladký priebeh našich vystúpení a vďaka všetkým, čo sa ku mne priznali a stavili sa na slovíčko, bolo s vami pekelne dobre!

M. E. P.

(bohatšiu fotogalériu k akcii nájdete napr. na mojom facebooku, nebojte sa pridať si ma k priateľom, hryziem len keď som hladný!)

 

 

!!!BONUS!!!

Fan report: Miroslav Szabo a jeho hororový zážitok!

 

V sobotu v noci mi do súkromnej správy prišla táto skvelá minireportáž, a tak som sa – so súhlasom autora – rozhodol, že sa s vami o ňu podelím. Veď možno ste podobné peripetie cestou na con/z conu zažili aj vy?
Pozn.: Text je ponechaný v pôvodnom znení a bez diakritiky, ako sa na správy na facebooku patrí.

Pozn. 2.: Pripravte sa na ostré výrazy, drsný humor a scény z krutej reality života!

 

„No zacalo to uz predtym, ako som sa chystal na teba do Blavy. Moje nove Xiaomi nemalo poriadny mikrofon a nebolo ma nic pocut, ked som volal, tak som ho dal reklamovat. To som si este neuvedomil, ze moj stary ťamťung na mna planuje vendetu, ze som ho vymenil za iny. A kedze som sa k nemu vratil, este den predtym som ho skusal, kolko vydrzi baterka. Vysledok- den ked sa plno pouziva. Vravim si, no, popici, starec, tak nebudem ta pouzivat vobec a iba na surne pripady na data, aby som si pozrel spoje na zeznicnu stanicu hlavneho charakteru.

Idem pozriet na cp, blava pokokotena autobusy na hlavnu stanicu. to mi ukazovalo uplne zle spoje proste ktore ani neboli. resp. Autobus a cas dobry a stanice zle.. som nastupil do busu a kukam na tu ich telku co tam maju a stanice uplne ine... A ja boha tak aspon mapu mi tam ukazte kde v pici som. a miesto toho same shoty : welcome in our fucking retarded city full of motherfuckers. Ako nic proti ludom co tam ziju xD niektori su fajn heh.

v polke cesty sa mi vybil samsung. bol zapnuty v pohotovostnom rezime 3 hodiny a on z full baterky sa dokazal vybit a to som mal vypnute data a zapol som ich tak na 5 minut dvakrat na tie spoje. Hodinu a stvrt som sa vozil po blave kym som nasiel zeleznicnu stanicu. Lenze mobil vybity a listok internetowy v nom. Taaak idem k okienku ci mi nevytlacia ten listok ze mam vybity mobil a mam to kupene cez internet. Ta ma posiela na informacne ze ony maju internet ze to spravi. Idem tam a ta pica vyjebana tam sedi a vravi ze to si musite zavolat na nejake pritrtkane cislo aby mi poslali nejaku kokotinu na vytlacenie. A ja jej vravim ako to mam vybavit ked nemam mobil kedze je vybity. A ona: no ja ti s tym nepomozem... Vyjebana slovač. tak zase naspak a kupit si studentsky za 4 eura a dake drobne lebo na isic uz jeden listok zajednany bol xD
Som si po 4 rokoch musel kupit monster lebo ma islo jebnut a nechcel som sa natrtkat ako delo v blave lebo to by som uz vobec nedosiel dom. takze som mal dve hodiny k dobru lebo vlak o 6:01 mi usiel asi tak o 5 minut.
Tak ze sa idem vytronit na bieleho kona. zvyknem si tak dlhsie posediet na zachode. A aj teraz lebo ako som si sadol na hajzel automaticky siaham po mobile. potom mi doslo. aha, kokot, vsak ho mas vybity. Ale v tom sa mi na pleci zjavil maly Mark.E.Pocha s rozkami a kridielkami ktory svojho anielskeho druha zabil a potom ho nevladneho nakladol pekne do komurky a pripomenul mi: Otvor knizky, vsak mark tvori zachodove citanie. Z obavy o svoj zivot, ze mi to iste spravi maly diaboslky Mark.E.Pocha tiez ako svojmu anielskemu druhovi,aj ked mam nad ritou vytetovanu znacku zakaz vjazdu, som otvoril knihu. Lebo by ma mohol osrat a ist na peso :))) Problem bol v tom ze mali automaticke splachovanie a popri citani mi asi tak 6krat olizala voda rit ze som mal pocit ze som na bidete xD ...

Kazdopadne, stalo to za to, vidiet takeho sefisa ako si ty na zivo a urcite planujem ist na takuto show aj znovu ak to budu dovolovat podmienky lebo idem na vs do ziliny. Takze urcite nie som cisty ako si vcera povedal, kedze je uz 0:39 ked to pisem xD

Na zaver by som to ukoncil takou peknou myslienkou, ktora mi teraz napadla lebo je taky epicky cas a uz chytam crevo ( bohuzial este nie fyzicky, to ma cas na spolok kanibalov ). Som rád, že máme naozaj pána spisovateľa ako je Mark.E.Pocha, lebo aj vďaka nemu sa slovenská literárna tvorba môže vyrovnať svetovej kvalite, ak nie ju úplne prekonať.“

***

...a ja len dodávam: Tak, vážení, kto má najzábavnejších, najkreatívnejších, najakčnejších, najlepších čitateľov? ;)

O rok sa vidíme zas!

Ak ma nevyženú z krajiny.

Mehehehehe....