K.O. Legends: boxovanie od súmraku do úsvitu

11.12.2011 14:50

V poslednej dobe je čoraz vzácnejšie, aby ma dajaká videohra pripútala tak, že sa mi o nej zdá ešte aj pred spaním. Titul, o ktorom dnes píšem túto krátku ódu (lebo keď sa negatíva - akokoľvek bezvýznamné - vedome zamlčia, o recenzii asi hovoriť nemôžeme...), dokonca nie je ani pravou "veľkou" videohrou, aké vychádzajú na pécečka a herné konzoly. Ide totiž o hru na mobilné telefóny. Ale hovorí sa, že na veľkosti nezáleží - a v tomto prípade je to naozaj pravda...

 

K. O. Legends je asi najzaujímavejšia, najzábavnejšia a v únosnej miere najkomplexnejšia java hra, akú som kedy mal možnosť vyskúšať. A to má obyčajnú 2D grafiku a viacmenej sa celá odohráva v rovnakom prostredí - totiž v boxerskom ringu. Už podľa názvu je jasné, že pôjde o to, kto sa stane najslávnejším pästiarom široko ďaleko a presne v tom duchu sa nesie celý "príbeh" o začiatočníkovi, z ktorého vyrastie chýrny profesionál.

Fanúšika bojových športov poteší okrem vydarenej grafiky a možnej úpravy oblečka a výzoru hernej postavy hlavne dobre spracované ovládanie. Tlačidlá verne kopírujú jednotlivé direkty, háky a zdviháky, a komu to nestačí, môže raz za čas risknúť aj zakázaný úder hlavou... K víťazstvu vedie tŕnitá cesta zložená z večného kolobehu tréningov, odpočinku a prípravných zápasov. Chvíľu trvá, kým si osvojíte defenzívne a útočné techniky, ale potom už súperi padajú jeden za druhým. Pokiaľ mám hovoriť za seba, na strednej obtiažnosti som všetky zápasy vyhral formou K.O.

 

Ako postupujete ligovou tabuľkou, zúčastňujete sa najprv lokálnych, potom aj väčších turnajov, v ktorých samozrejme chcete vyhrať a získať cenné trofeje, prípadne odomknúť nových boxerov pre vedľajšie herné režimy. Hra vás sústavne motivuje, súperi sú pestrí a RPG prvky (zvyšovanie rýchlosti, výdrže a sily) vítané. Optimálne bolo vyriešené aj ubúdanie boxerových síl počas zápasu a keď dokončíte hlavný kariérny režim, prekvapí vás hra tým, že - ale keby som to vyzradil, už by to nebolo prekvapenie.

 

Vzhľadom na svoje všestranné kvality patrí K. O. Legends podľa mojej skromnej mienky do zbierky každého mobilového hráča bez ohľadu na to, či tomuto športu holduje, alebo nie.

 

Hra bola testovaná na platforme Sony Ericsson Elm a jej vydavateľom je spoločnosť Gameloft.